Проект наказу Мініністерства іфраструктури України “Про затвердження Порядку надання згоди Міністерством інфраструктури України на укладення договорів чартеру (фрахтування) морських суден, суден внутрішнього плавання та здійснення контролю за ефективністю їх використання”

5 Ноя

Минифраструктуры обнародовало проект приказа “Об утверждении Порядка согласования Министерством инфраструктуры Украины заключения договоров чартера (фрахтования) морских судов, судов внутреннего плавания и осуществления контроля за эффективностью их использования”. Приводим ниже упомянутый Порядок на языке оригинала.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

інфраструктури України

_____________  № ____

Порядок надання згоди Міністерством інфраструктури України на укладення договорів чартеру (фрахтування) морських суден, суден внутрішнього плавання та здійснення контролю за ефективністю їх використання

І. Загальні положення

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Цивільного кодексу України, Кодексу торговельного мореплавства України, Закону України “Про управління об’єктами державної власності”, Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року  № 581, та інших нормативно-правових актів.

2. Цей Порядок установлює єдиний підхід та регламентує процедуру надання згоди Міністерством інфраструктури України (далі – Мінінфраструктури України) на укладення договорів чартеру (фрахтування) морських суден та/або суден внутрішнього плавання (далі – договір чартеру), а також визначає заходи щодо здійснення контролю за ефективністю використання морських суден та/або суден внутрішнього плавання (далі – судна), наданих за договорами чартеру.

3. Дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління Мінінфраструктури України,  і господарські товариства, повноваження з управління корпоративними правами держави яких здійснює Мінінфраструктури України (далі – підприємства), а також на суб’єктів господарювання, які мають намір укласти договір чартеру з таким підприємством.

ІІ. Підготовка матеріалів щодо укладення договору чартеру для подання на розгляд Мінінфраструктури України

1. Передача підприємствами суден у чартер здійснюється на конкурсній основі шляхом визначення фрахтувальника, який запропонував найкращі умови чартеру.

2. Для проведення відбору потенційного фрахтувальника на підприємствах наказом керівника з числа працівників підприємств утворюються постійно діючі конкурсні комісії.

3. Підприємства з метою вивчення попиту на запропоноване до чартеру судно розміщують у всеукраїнських друкованих засобах масової інформації та мережі Інтернет оголошення про намір укласти договір чартеру (далі – оголошення).

Оголошення має містити таку інформацію:

назву, тип, дедвейт судна;

рік та місце побудови судна;

мінімальний розмір фрахту;

пропонований термін дії договору чартеру;

відомості щодо технічного стану судна;

перелік відомостей та матеріалів, які мають бути надані заявником для розгляду конкурсною комісією підприємства та термін подачі відповідних матеріалів.

Оголошення може містити також додаткову інформацію.

4. Підприємства приймають заяви від суб’єктів господарювання щодо укладення договору чартеру протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня розміщення останнього оголошення. Після закінчення терміну подання заяв, конкурсна комісія у тижневий термін розглядає та оцінює одержані заяви.

Заява складається в довільній формі потенційним фрахтувальником та,  серед іншого, має обов’язково містити пропозиції щодо розміру фрахту та основних умов договору чартеру. За результатами розгляду заяв потенційних фрахтувальників конкурсною комісією складається висновок, в якому зазначається переможець конкурсу та наводяться критерії, за якими пропозиція потенційного фрахтувальника – переможця конкурсу була визнана найкращою.

5. З метою підготовки матеріалів щодо передачі судна у чартер для подальшого направлення на розгляд Мінінфраструктури України, підприємства можуть залучати фахівців інших суб’єктів господарювання.

На розгляд Мінінфраструктури України разом із супровідним листом, підписаним керівником підприємства або особою, яка виконує його обов’язки, підприємства надають такі матеріали:

1) копії оголошень, розміщених підприємством відповідно до пункту 3 розділу ІІ цього Порядку;

2) копії заяв суб’єктів господарювання на адресу підприємства, які виявили намір укласти договір чартеру;

3) аналітичну довідку, складену в довільній формі, підписану керівником підприємства або особою, яка виконує його обов’язки, стосовно одержаних пропозицій щодо укладення договору чартеру;

4) висновок конкурсної комісії щодо переможця конкурсу, складений відповідно до пункту 4 розділу ІІ цього Порядку;

5) проект договору чартеру;

6) відомості про суб’єкта господарювання, пропозиція якого щодо укладення договору чартеру визначена підприємством як найкраща (копії установчих документів, коротка історична довідка про його діяльність, підтвердження платоспроможності, інформація про відсутність заборгованості за раніше укладеними договорами чартеру, репутація щодо наявності порушень у сфері торговельного мореплавства, а також інші матеріали, надані заявником до підприємства);

7) розрахунок вартості проведення ремонтних робіт судна, підписаний уповноваженою особою підприємства;

8) копії документів, виданих класифікаційним товариством на судно;

9) довідку про балансову вартість судна (первісну та залишкову) за підписом керівника та головного бухгалтера підприємства;

10) звіт про оцінку судна, проведену суб’єктом оціночної діяльності, та рецензію на звіт відповідно до Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”;

11) висновки комісії, створеної на підприємстві з числа компетентних працівників або залучених фахівців, щодо технічного стану судна на дату оцінки майна та необхідності проведення ремонту судна;

12) розрахунок вартості ремонтних робіт, складений суб’єктом господарювання, у разі якщо запропоноване до чартеру судно потребує ремонту;

13) висновки науково-дослідних установ, що належать до сфери управління Мінінфраструктури України, стосовно запропонованого розміру фрахту;

14) копії актів огляду судна Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорті;

15) техніко-економічне обґрунтування доцільності укладення договору чартеру, яке повинно містити наступні відомості:

реєстр суден флоту із зазначенням суден, що виконують аналогічні завдання, що і судна, запропоновані до передачі у чартер;

розрахунок ефективності роботи судна та напрями його використання до укладання договору чартеру (з початку останнього міжремонтного періоду), виробничі показники роботи, у тому числі експлуатаційний період  роботи судна, доходи та витрати за статтями за звітні періоди з поділом на постійні та змінні витрати;

обґрунтування необхідності укладення договору чартеру, що включає причини невикористання судна у господарській діяльності підприємства та неможливості його експлуатації підприємством без залучення фрахтувальника, або умови зростання доходності, зменшення витратної частини, пов’язаних з використанням судна, за рахунок укладення договору чартеру;

напрями використання судна фрахтувальником;

інформацію про очікуваний фінансовий результат від передачі судна та його вплив на показники фінансового плану підприємства, а також напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті укладання договору чартеру;

розрахунок розміру фрахту;

обґрунтування терміну дії договору чартеру;

інформацію щодо відсутності попиту на запропоноване до чартеру судно з боку інших підприємств морської та/або річкової галузі, які належать до сфери управління Мінінфраструктури України;

16) довідку про відсутність заборгованості суб’єкта господарювання перед підприємством за раніше укладеними договорами чартеру (якщо такі укладались);

17) довідку про відсутність обтяжень чи обмежень стосовно судна, щодо якого пропонується укласти договір чартеру.

6. Якщо підприємство для здійснення власної господарської діяльності потребує одержання судна за договором чартеру, таке підприємство, в першу чергу, звертається з пропозицією щодо укладення договору чартеру до інших підприємств, які належать до сфери управління Мінінфраструктури України.

ІІІ. Розгляд матеріалів і прийняття рішення щодо укладення договору чартеру

1. Звернення підприємств щодо укладення договору чартеру разом із матеріалами, визначеними пунктом 5 розділу ІІ цього Порядку (далі – матеріали), в установленому порядку реєструються в Управлінні контролю та діловодства Мінінфраструктури України, розглядаються заступником Міністра інфраструктури України відповідно до розподілу обов’язків (далі – заступник Міністра) і направляються для подальшого опрацювання до Департаменту державної власності Мінінфраструктури України (далі – Департамент державної власності).

У разі необхідності Департамент державної власності має право отримати від підприємств додаткові матеріали, необхідні для прийняття рішення щодо надання згоди на укладення договору чартеру.

2. У разі необхідності заступником Міністра та/або керівником Департаменту державної власності до опрацювання матеріалів можуть бути залучені інші структурні підрозділи Мінінфраструктури України та Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті.

3. За результатами розгляду матеріалів Департамент державної власності готує проект листа на адресу підприємства щодо надання згоди на укладення договору чартеру, повернення матеріалів на доопрацювання або відмови в укладанні договору чартеру.

Проект листа в обов’язковому порядку погоджується з департаментами Мінінфраструктури України: Департаментом економіки та фінансів, Департаментом державної політики в галузі морського та річкового транспорту, Департаментом правового забезпечення, після чого надається на підпис заступнику Міністра.

4. Лист щодо надання згоди на укладення договору чартеру може містити зауваження та умови, обов’язкові для виконання, у разі недотримання яких укладення договору чартеру вважається не погодженим Мінінфраструктури України.

5. Питання щодо надання згоди на укладення договору чартеру у разі необхідності за поданням Департаменту державної власності може виноситись на Комісію з розгляду питань стосовно розпорядження майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінінфраструктури України.

6. Зміни та доповнення до договору чартеру оформлюються у вигляді додаткових угод. Прийняття рішення щодо продовження терміну дії договору чартеру, внесення змін та доповнень до договору чартеру здійснюється на підставі відповідних звернень підприємств, до яких обов’язково додаються:

звернення/погодження фрахтувальника щодо внесення відповідних змін до договору чартеру;

погоджений сторонами проект змін (доповнень) до договору чартеру;

обґрунтування необхідності внесення змін до договору чартеру із відповідними технічними та фінансовими показниками;

звіт про результати виконання договору чартеру із зазначенням показників роботи судна, отриманого підприємством фрахту, наявності заборгованості фрахтувальника за договором чартеру, інформації щодо дотримання фрахтувальником вимог договору чартеру, зокрема щодо технічного стану і страхування судна, проведення ремонтів тощо;

інші відомості, необхідні для розгляду питання щодо продовження терміну дії договору чартеру, внесення змін та доповнень до договору чартеру.

7. Протягом тридцяти календарних днів після дати підписання договору чартеру та/або додаткової угоди до договору чартеру, підприємства направляють належним чином засвідчену копію договору чартеру та/або додаткової угоди до нього до Мінінфраструктури України.

IV. Контроль за ефективністю використання судна, переданого за договором чартеру

1. Контроль за ефективністю використання судна, переданого за договором чартеру, здійснюється підприємством.

2. Підприємства щоквартально не пізніше 25 числа місяця наступного за звітним кварталом надають до Мінінфраструктури України звіт про стан дебіторської заборгованості за діючими договорами чартеру згідно з додатком.

3. Підприємства повідомляють Мінінфраструктури України щодо наміру продовження чи припинення договору чартеру не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку дії договору чартеру.

4. Протягом п’ятнадцяти календарних днів після припинення дії або розірвання договору чартеру підприємства надають Мінінфраструктури України інформацію щодо повноти розрахунків за відповідним договором чартеру, повернення судна та наявності/відсутності претензій сторін договору чартеру одна до одної разом із копіями підтверджуючих документів.

5. Протягом десяти календарних днів, з моменту виникнення спору щодо виконання умов договору чартеру, підприємства надають Мінінфраструктури України відповідну інформацію із зазначенням заходів, вжитих підприємством з метою врегулювання спору.

6. Керівники підприємств несуть відповідальність за:

дотримання підприємством норм цього Порядку;

здійснення дієвого контролю за ефективністю використання та збереженням судна, переданого за договором чартеру;

надання Мінінфраструктури України достовірної та своєчасної інформації щодо укладення та виконання договорів чартеру.

Директор Департаменту

державної власності                                                                      В.В. Картак

Источник: http://mtu.gov.ua/uk/alias_51/37877.html