Brexit and Shipping

11 Мар

Пол Херринг из «Инс. и Ко»  (Paul Herring of Ince & Co) выразил свое мнение по теме, ставшей весьма актуальной в Великобритании.

После проведения переговоров между Великобританией и остальными 27 государствами-членами Евросоюза, был согласован ряд реформ и мер, и премьер-министр заявил, что референдум о выходе Великобритании из Евросоюза состоится в четверг, 23 июня 2016 года.

В компании «Инс. и Ко» сложилось мнение о том, какое влияние выход Великобритании из Евросоюза может оказать на деятельность шиппинга с практической точки зрения.

В частности:

В состав Европейского Союза входят 28 государств, и на его территории расположены крупнейшие в мире грузовые и пассажирские порты, в том числе Роттердам, Гамбург, Антверпен и Пирей. В Евросоюзе базируются четыре из пяти крупнейших шиппинговых компаний. Согласно данным недавнего парламентского брифинга, Европейский Союз является крупнейшим торговым партнером Великобритании (около 45% экспорта и 53% импорта) в сфере товаров и услуг. Более трёх миллионов видов работ в Великобритании прямо или косвенно связаны с экспортом в страны ЕС. Законодательство Евросоюза, в форме договоров, регламентов и директив, регулирует множество коммерческих вопросов, в том числе в сфере торговли, охраны окружающей среды, международных торговых санкций, антимонопольного законодательства, трудоустройства, налогообложения, иммиграции и проектов инфраструктуры.

Paul Herring of Ince & Co has sent in his firm’s thoughts on a topic which is very much in the foreground of daily life in these islands:-

Following the victory of the Conservative Party in last May’s general election, British Prime Minister David Cameron promised a referendum on the UK’s membership of the EU by the end of 2017. After negotiations between the UK and the other 27 EU Member States, a package of measures and reforms were recently agreed, and the Prime Minister has announced that a Referendum on EU membership will take place on Thursday, 23 June 2016. One issue that has already provoked much public debate between those supporting and opposing a British exit (“Brexit”) is whether the package of measures and reforms negotiated by Mr Cameron is legally binding: that is a political hot topic and one on which we do not intend to comment, but we at Ince & Co have been thinking about how Brexit might affect our own clients’ businesses from a practical point of view.

The EU is made up of 28 Member States and some of the world’s largest container and passenger ports are situated in its territory including Rotterdam, Hamburg, Antwerp, and Piraeus. Four of the world’s five largest shipping companies are based in the EU. According to a recent Parliamentary Briefing, the EU is the UK’s largest trading partner, accounting for around 45% of exports, and 53% of imports, of goods and services. Over three million jobs in the UK are linked, directly or indirectly, to exports to the EU. European Union law, in the form of Treaties, Regulations and Directives, affects a wide number of commercial issues including trade, environmental regulation, international trade sanctions, competition law, employment, tax, immigration and infrastructure projects.

Источник:

The Maritime Advocate online: Issue 653

Read the paper in full here:-

http://tinyurl.com/brexitandshipping